Filmeznél? Kisfilmet fogatnál? Miről is? Kéne egy jó kis sztori?
Új képek a galériában....

BM-DiViD........kapcsolat

 film@bm-divid-film.hu

 
 

Partner Linkek - http://

Kövess bennünket
     

Plánok, képkivágások

A plán szót általában a filmesek, filmkészítők használják. Azért írtam, hogy áltálban, mert nem kizárólag... előfordul még építészek, divattervezők, fotósok, stb. köreiben is... bár a fotósok inkább a képkivágás szót alkalmazzák.
Végülis a plán is egy képkivágás, de mégis, ha halljuk ezt a szót akkor inkább mozgóképre, mint fotóra asszociálunk.
Ha valaki megismeri a plánok típusait, és tudatosan alkalmazza azokat a filmkészítés során, akkor már kezdőként is sikereket érhet el.
Sokféle plán létezik, de talán elmondhatjuk, hogy az alapok a következők...
 
NAGY TOTÁL PLÁN
TOTÁL PLÁN
KIS TOTÁL PLÁN
EGÉSZALAKOSPLÁN                     
AMERIKAI PLÁN
BŐ SZEKOND PLÁN
SZEKOND PLÁN
SZŰK SZEKOND PLÁN
PREMIER PLÁN
SZUPER PREMIER PLÁN
ANSNITT

Képkompozíciók
 
Egyteres beállítás;  amikor a mondanivalónk, a téma, a kamerától egy bizonyos távolságra van, mélységben pedig, egy síkon helyezkedik el.
Két, három, vagy többteres beállítás; ilyen kompozíció esetén, mélységben több képsík van, vagyis egymás mögött több dolog, ami meghatározó, és fontos a képen.
Szimmetrikus beállítás;  Ha valaki, vagy valami a függőleges középtengelyre szimmetrikusan van beállítva az adott plán nézetben.
Aszimmetrikus kompozíció;  Ha a téma főtengelye, a szimetrikus beállítástól jobbra, vagy balra eltér.
Átlós kompozíció; Erről a kompozícióról akkor beszélünk, ha a fő esemény a plánon átlósan helyezkedik el.
Ansnittes beállítás; amikor a fő téma szemből van felvéve, de egy tárgy, vagy egy személy sziluettje is benne van a plánban.